Renoveringar & Byggprojekt

Välbehövlig paus efter tre års renovering

230522

Byggarbetena har tystnat på Röda Höja, byggbodarna är borta och snart syns nästan inte längre några spår efter de renoveringar som pågått under 3 års tid. Föreningen har renoverat spillvatten- (avloppen), tappvatten- och värmeledningarna i marken. På fredag den 26/5 hålls en efterbesiktning av åtgärdade besiktningsanmärkningar.

Vad händer sen?

Många önskar nog att vi får lite lugn och ro nu. Vi kommer att få en välbehövlig paus, men då föreningen fortfarande har ett stort uppdämt behov, så står fler renoveringar på tur. I nuläget pågår utredningar och projekteringsarbete inför nästa stora projekt, som omfattar renovering av tak och fasader samt installation av solceller. Planerad byggstart är under 2024. Så passa på att njuta av lite lugn och ro på området i sommar och under hösten. Det enda underhållet som är planerat under denna tid är renovering av styrelserummet, som drabbades av en vattenskada.